Ledningsgrupp

Vår styrelse kombinerar en stor erfarenhet av företagsledning med en djup kunskap om vår sektor och en gemensam vision för framgång. Vi ser fram emot att välkomna nya mångsidiga och värdeskapande talanger till vårt team när koncernen fortsätter att växa.

GUSTAVE GEISENDORF
VERKSTÄLLANDE DIRECTOR

Gustave Geisendorf är VD för Zutec sedan mars 2020 och har arbetat på posten sedan dess. Han har betydande erfarenhet av företagstransformationer och han har haft operativa roller, bland annat som verkställande direktör för Domino’s Pizza Scandinavia. Tidigare har Gustave haft roller inom corporate finance och private equity som direktör på Citigroup och Lehman Brothers och som portföljförvaltare på Folksam.

Gustave har en BSc i internationell ekonomi och företagsekonomi från Uppsala universitet i Sverige och en MSc i finans från Cass Business School i London.

Aktieinnehav i företaget: 0

Teckningsoptioner i bolaget: 10,915,000

BRUCE MORRISON
Ekonomichef

Bruce har mer än 25 års kommersiell erfarenhet av finansstrategi, bokslutsfinansiering, M&A och avyttringar. Bruce var senast ekonomichef på Smartspace Software plc, ett SaaS-företag som arbetar med smarta byggnader och optimering av arbetsytor. Dessförinnan var han koncernfinansdirektör på Bond International Software plc, där han ledde en framgångsrik avyttring av all verksamhet, med 55 miljoner pund tillbaka till aktieägarna. Han hade denna roll i 13 år. Bruce är utbildad i ACA och började sin karriär som auktoriserad revisor hos KPMG med revision och transaktionsrådgivning innan han övergick till roller som FD och CFO för börsnoterade och privata organisationer inom IT, media och fritid. Detta innefattade åtta år som FD för Wembley Stadium Limited, som ägde och drev Wembley Complex med stadion, arena och konferens- och utställningscenter.

EMILY HOPSON-HILL
Chef för teknik och verksamhet

Emily har alltid arbetat med spännande teknikföretag inom telekom, investment banking, media och fastighetsteknik och tar nu med sig den erfarenheten till byggbranschen i BuildData-gruppen. Emily började som mjukvaruutvecklare och växte till att leda utvecklingsteam, sedan supportorganisationer och globala professionella tjänster och produktorganisationer och kombinerar allt detta som vår koncernchef för teknik och drift. Emily är entusiastisk över BuildData eftersom branschen är på väg att krönas av vågen för digital omvandling och våra företag och lösningar är perfekt positionerade för att hjälpa byggutvecklare och ägare, husbyggare och bostadsrättsföreningar med en effektiv och framtidssäkrad hantering av data. Emily brinner för teknik, både på jobbet och hemma, och gillar spel, media och för att blanda upp det, en del fina middagar!

ALEX MATHIESON
Chief Revenue Officer

Alex är Chief Revenue Officer på Builddata och ansvarar för att leda försäljnings- och kundsuccéorganisationerna i hela koncernen. Alex anser att det finns enorma möjligheter inom byggbranschen just nu, eftersom våra viktigaste köpare vänder sig till teknik för att stödja efterlevnad av lagar och regler och uppfylla hållbarhetsmålen, samtidigt som de ökar produktiviteten.  Med 20 år inom försäljning och ledarskap utmärker Alex sig genom sin samarbetsstil där han för samman alla funktioner för att möjliggöra kundernas framgång. Innan han började på Builddata ledde han Thinkproject i Storbritannien och tillbringade tio år med att leda försäljningsteam för mjukvara i EMEA och Australien på Pitney Bowes. Alex är en tävlingsseglare och när han inte jobbar kan han umgås med familj och vänner på vattnet.

MARIA HUDSON
Marknadschef

Maria har över 20 års erfarenhet och har lett globala marknadsföringsteam på SaaS-företag som SDL, Acision, Mavenir och Sensat, med ansvar för varumärkesbyggande och företagsmarknadsföring, kommunikation, digital erfarenhet och efterfrågegenerering i dessa företag. Som en samarbetsinriktad ledare leder Maria på BuildData marknadsföringsinitiativen för att bygga upp varumärket och medvetenhet, samtidigt som hon levererar övertygande och mycket integrerade kampanjer till viktiga globala målgrupper och köpare genom att föra ut lösningar på marknaden och möjliggöra försäljning. Eftersom bostadsmarknaden är mogen för att plockas när den omfamnar byggtekniken är Maria glad över att vara en del av gruppen. På sin fritid är Maria mamma till sin ettåriga dotter och älskar utomhusaktiviteter.